Παρασκευή 22 Ιουνίου 2018

ΑΥΤΟ ΕΙΧΕ ΖΗΤΗΣΕΙ Ο ΩΝΑΣΗΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΖΑΜΠΕΤΑ

«Ας αρχίσω απ’ τον πιο μεγάλο όλων των μεγιστάνων. Τον Αριστοτέλη Ωνάση. Ερχόταν πολύ συχνά. Του άρεσαν οι πενιές μου. Κι εμένα μου άρεσε ο Ωνάσης. Ξέρεις τι άνθρωπος ήταν; Α, μεγάλη καρδιά. Όσο πλούσιος ήταν τόσο απλά φερόταν στον κόσμο. Έπινε πολύ ο Ωνάσης. Όσο κι αν έπινε όμως, δεν μεθούσε ποτέ του. Θυμάμαι, ήταν παραμονές Δεκαπενταύγουστου 1969 κι είχε έρθει ο μεγάλος Αριστοτέλης στα Ξημερώματα, που ήταν τότε στην παραλία στο Ελληνικό. Έφυγαν όλοι και μείναμε οι δυο μας. Εγώ του ‘παιζα μπουζούκι μέχρι το γλυκοχάραμα. Γεια σου, ρε Ζαμπέτα προλετάριε, μου είπε όταν σηκώθηκε να φύγει. Εσύ κι εγώ τα λεφτά τα κάναμε από τις υπερωρίες. Και είπε κάτι παραπάνω, που μου ‘δωσε μεγάλη χαρά: Το μπουζούκι σου, Ζαμπέτα, ισοδυναμεί με ολόκληρη ορχήστρα κλασικής μουσικής». 
Ο Γιώργος Ζαμπέτας σε συνέντευξή που παραχώρησε στον αλησμόνητο δημοσιογράφο και δάσκαλο ερευνητή Πάνο Γεραμάνη, το Μάρτη του 1988, και δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα Τα Νέα,  περιγράφει με τον τρόπο του τη συνάντησή του με τον Αριστοτέλη Ωνάση και όσα ακολούθησαν
Η φωτογραφία είναι του Τάκη Πανανίδη
Η Κατερίνα Ζαμπέτα είναι γνωστό πως είχε μεγάλη αδυναμία στον πατέρα της και συχνά η ίδια πήγαινε στη δουλειά μαζί του.
Όπως είναι φυσικό έχει γνωρίσει όλα τα μεγάλα ονόματα της εποχής που πήγαιναν στο σπίτι τους. «Θυμάμαι ότι είχα γράψει σε μια έκθεση στο σχολείο και οι συμμαθητές μου δεν καταλάβαιναν ούτε κατά που πέφτουν οι Κάννες, ούτε τι είναι το φεστιβάλ. Ο πατέρας μου ήταν αυτοδημιούργητος, δεν ήξερε να διαβάζει νότες. Όταν έπαιξε στη Βιέννη κάποιος γνωστός μαέστρος του έφερε παρτιτούρες για να εισπράξει την απάντηση: “Τι να τα κάνω τα παλιόχαρτα;”. Τον θυμάμαι να βλέπει μουσικούς των πνευστών να τοποθετούν τις παρτιτούρες στο ειδικό σταντ,
και εκείνος να σχολιάζει: “άμα πιάσει κανένα αεράκι και τους πάρει τα χαρτιά δεν θα ξέρουν τι να παίξουν”.
Ο πατέρας μου δεν χρειαζόταν να βλέπει νότες, έμπαινε στο κομμάτι χάρη στο αυτί του. Είχε δουλέψει με όλους, όπως με τον Ξαρχάκο, τη Μούσχουρη, τον Θεοδωράκη, τον Πλέσσα κ.α. Από τους καλύτερους του φίλους ήταν η Μάρθα Βούρτση και ο στιχουργός σύζυγος της Φώντας Φιλέρης, οι οποίοι μας επισκέπτονταν στο σπίτι συχνά» εξήγησε στο Πρώτο Θέμα.
Έκανε δε, μια μεγάλη αποκάλυψη λέγοντας ότι «τον πατέρα μου τον αγάπαγε η πίστα. Ξέρεις, η πίστα άλλους τους καταπίνει και άλλους τους αναδεικνύει. Ο Ζαμπέτας ζούσε για την πίστα. Όλοι οι σταρ και οι επιχειρηματίες της εποχής πήγαιναν να τον ακούσουν. Από τους πιο τακτικούς θαμώνες στα μαγαζιά που έπαιζε ήταν ο Ωνάσης.
Όταν έχασε το γιο του Αλέξανδρο και τον είχε άταφο στον Σκορπιό, ο Ωνάσης κάλεσε τον Ζαμπέτα στο νησί. Ήθελε με την βοήθεια του μπουζουκιού του να ξεπεράσει τον πόνο του. Ο πατέρας μου μας φώναξε για να μας πει με τη συμφωνία να μην το μαρτυρήσουμε πουθενά. Τον θυμάμαι να λέει χαρακτηριστικά: “Μη σας ξεφύγει τίποτα, τα γνωστά… Τουμπί ψιλοκομμένο”».

Πηγή: Youweekly.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: