Στην τελική
ευθεία μπαίνουν οι αλλαγές στα τέλη κυκλοφορίας και σύμφωνα με τις πρώτες
εκτιμήσεις, περισσότεροι θα είναι χαμένοι παρά οι κερδισμένοι με το νέο σύστημα
υπολογισμού των τελών που προωθεί το υπουργείο Οικονομικών.
Τα τέλη
κυκλοφορίας του 2017 θα αρχίσουν να έρχονται από τις 15 Νοεμβρίου και αρκετοί
είναι αυτοί που θα δουν μεγάλες εκπλήξεις.
Το σενάριο στο
οποίο καταλήγει το υπουργείο οικονομικών είναι ο υπολογισμός με βάση τις
εκπομπές CO2 για τα αυτοκίνητα με πρώτη άδεια κυκλοφορίας από την 1/1/2007 και
μετά.
Οι μειώσεις θα
αφορούν κυρίως στα αυτοκίνητα με πρώτη άδεια κυκλοφορίας πριν από το 2000 ή το
2001, ειδικά τα μεγάλου κυβισμού, ενώ μειωμένα θα είναι τα τέλη (ωστόσο
λιγότερο) και στα αυτοκίνητα με πρώτη άδεια κυκλοφορίας από το 2001 ή το 2002
έως το 2006.
Σύμφωνα με το
σχέδιο που επεξεργάζεται,
το οικονομικό επιτελείο, τα τέλη κυκλοφορίας 2017 με
βάσει τον κυβισμό του κινητήρα θα μειωθούν σε ποσοστό από 5% έως και 40%.
Στα αυτοκίνητα με
κινητήρες έως 1.357 κ. εκ. δεν φαίνεται να αλλάζει το ύψος των Τελών
Κυκλοφορίας.
Χαρακτηριστικά
είναι τα ακόλουθα παραδείγματα ανάλογα με τον κινητήρα:
1.Τα αυτοκίνητα
με κινητήρες 1400 κυβικών, επιβαρύνονται σήμερα με 255 ευρώ. Όσα ΙΧ εντοπιστούν
να εκπέμπουν πάνω από 140 γραμμάρια διοξειδίου του άνθρακα ανά χιλιόμετρο, θα
επιβαρυνθούν. Έτσι, στα 150 γραμμάρια το πρόσθετο κόστος θα είναι 22,5 ευρώ ενώ
στα 160 γραμμάρια το πρόσθετο κόστος θα είναι 114 ευρώ. Δηλαδή, οι επιβαρύνσεις
στα πολύ ρυπογόνα οχήματα με μικρό κινητήρα, θα ξεπεράσουν ακόμη και το 40%
2. Τα
αυτοκίνητα με κινητήρες 1600 κυβικών, θα πληρώσουν περισσότερα εφόσον οι
εκπομπές είναι περισσότερες από 150 γραμμάρια διοξειδίου του άνθρακα. ΙΧ με
εκπομπές 170 γραμμαρίων, αντί για 280 ευρώ που πληρώνουν σήμερα, θα καταβάλλουν
136 ευρώ περισσότερα.
3. Τα αυτοκίνητα
με κινητήρες 1800 κυβικών, θα επιβαρυνθούν εφόσον οι εκπομπές ξεπερνούν τα 160
γραμμάρια. Στα 170 γραμμάρια, για παράδειγμα, προκύπτουν επιβαρύνσεις 96,5
ευρώ.
4. Στα
δίλιτρα οχήματα, οι επιβαρύνσεις προκύπτουν για τα ΙΧ που εκπέμπουν πάνω από
225 γραμμάρια διοξειδίου του άνθρακα. Πρακτικά, ελάχιστα θα είναι τα αυτοκίνητα
μεγάλου κυβισμού που θα επιβαρυνθούν καθώς στα μεγάλου κυβισμού οχήματα τα τέλη
κυκλοφορίας είναι ούτως ή άλλως εξαιρετικά υψηλά (690 ευρώ για τα δίλιτρα, 920
ευρώ για τα 2500 κυβικά και 1150 για τα 3000 κυβικά και πάνω, ποσό που
μεταβάλλεται ανάλογα και με την ηλικία του οχήματος).
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου